Sayın Hocalarımız, Sizleri 31 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-16.00 aralığında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Değerlendirici Eğitimi'ne davet etmekteyiz. Eğitime yönelik detaylı bilgiye ekten ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
Değerlendirici Eğitim Katılım Formu
Sayın Hocalarımız,
Sizleri 10 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-14.00 arasında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Kurum Eğitimi'ne davet etmekteyiz.
Eğitime yönelik detaylı bilgiye aşağıdaki PDF dosyasından ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
SABAK Akreditasyon Derneği'nin 2024 yılı Olağan Genel Kurulu 12 Ocak 2024 tarihinde Ankara'da yapılmış ve
Prof. Dr. Arzu Yükselen Başkanlığında Yeni Yönetim Kurulu görevine başlamıştır.
Yeni dönem akreditasyon başvuruları 1-28 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır".
"Başvuru koşullarını içeren "Niyet Mektubu" ve "Akreditasyon Sürecine İlişkin Takvim" web sayfasında yer almaktadır. "
Sizleri 30 KASIM 2023 Perşembe günü saat 10.00-12.00 aralığında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Tanıtım ve Farkındalık Eğitimi'ne davet etmekteyiz. Eğitime yönelik detaylı bilgiye ve katılım formuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
GENEL BİLGİLENDİRME - KATILIM FORMU
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
"KURBAN BAYRAMINIZ kutlu olsun."
"Tüm Babalarımızın BABALAR GÜNÜ kutlu olsun."
"6 Haziran Dünya Diyetisyenler Günü kutlu olsun."
"9 Haziran Dünya Akreditasyon Günü kutlu olsun."
SABAK Akreditasyon Değerlendirme Takımlarında görev almak isteyen lisans 2. ve 3. sınıf ve lisansüstü öğrencilerimizi 1 Haziran 2023, Perşembe günü 09.00 – 12.00 saat aralığında Zoom üzerinden gerçekleştirilecek olan SABAK Öğrenci Değerlendirici Eğitimi’ne davet etmekteyiz. Eğitime katılmak isteyen öğrencilerimizin İSİM-SOYİSİM, ÜNİVERSİTE, BÖLÜM, EĞİTİM DÜZEYİ, SINIF ve GSM bilgilerini sabak@sabak.org.tr mail adresine iletmeleri gerekmektedir.
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı kutlu olsun.
Her geçen gün büyüyen SABAK ailesi ile birlikte derneğimizin kuruluşunun 8. yılı kutlu olsun
14 Mayıs Anneler Günü kutlu olsun.
5 Mayıs Dünya Ebeler Günü kutlu olsun.
Sayın Hocalarımız,
Sizleri 11 Mayıs 2023 Perşembe günü saat 09.00-17.00 aralığında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Değerlendirici Eğitimi'ne davet etmekteyiz. Eğitime yönelik detaylı bilgiye ekten ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
1 MAYIS EMEK VE DAYANIŞMA GÜNÜ kutlu olsun
30 Nisan Ortez Protez Çalışanları günü kutlu olsun
"Değerlendirici Eğitimi Ön Duyuru"
"23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun."
"8 Nisan Türkiye Fizyoterapistler Günü kutlu olsun."
"İYİ BAYRAMLAR"
18 Mart Çanakkale Zaferi'nin 108. yılında şehitlerimizi minnetle anıyoruz.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.
6 Mart Avrupa Dil ve Konuşma Terapisi Günü kutlu olsun
16 Şubat 2023 tarihinde gerçekleştirilmesi planlanan Başvuru Öncesi Bilgilendirme Eğitimi, 9 Mart 2023 tarihine ertelenmiştir.
Detaylı bilgi ve kayıt için; buraya tıklayınız.
Başvuru Öncesi Bilgilendirme Eğitimi kayıtlarımız başlamıştır.
Detaylı bilgi ve kayıt için; buraya tıklayınız.
BAŞVURU
Yeni dönem akreditasyon başvuruları 1-28 Şubat 2023 tarihleri arasında yapılacaktır.
Başvuru koşullarını içeren "Niyet Mektubu" ve "Sürece İlişkin Takvim" web sayfasında yer almaktadır.
18 Aralık Dünya Sağlık Yöneticileri Günü kutlu olsun
Başta Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimizin
24 Kasım Öğretmenler Günü kutlu olsun.
Cumhuriyetimizin 99. yılı kutlu olsun.
27 Ekim Dünya Ergoterapi Günü Kutlu Olsun
10 Ekim Dünya Odyologlar Günü kutlu olsun.
2021 yılında akreditasyona başvuran ve yapılan değerlendirmeler sonucu akredite olmaya hak kazanan programların özet akreditasyon raporları yayınlanmıştır.
"SABAK Tutarlılık Komisyonu Çalışma Yönergesi" yayınlanmıştır.
"SABAK Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (05.06.2022-Revizyon 4)" Belgeler ve Formlar'da yayınlanmıştır.
SABAK Tematik Analiz Raporu (Haziran 2022) yayınlanmıştır.
"SABAK Program Değerlendirici Çizelgesi (16.05.2022-Revizyon 4)" Belgeler ve Formlar'da yayınlanmıştır.
Pandemi dönemi nedeni ile 2021 döneminde akredite olmak için başvuran programların ÖDR raporlarının ve ÖDR içindeki tüm eklerin basılı olarak alınmamasına karar verilmiştir.
Web sayfasında yer alan ÖZDEĞERLENDİRME RAPORU HAZIRLAMA belgesi içinde anlatıldığı ayrıntı ile sadece 2 adet USB ile korumalı biçimde 31 Ağustos 2021 tarihine kadar dernek adresine posta yolu ile gönderilmesi, ayrıca We Transfer ile de web mail adresine gönderilmesi gerekmektedir.
SABAK
SABAK Akreditasyon Değerlendirme Takımlarında görev almak isteyen lisans 2. ve 3. sınıf öğrencilerimizi 18 Eylül 2021, Cumartesi günü Zoom üzerinden gerçekleştirilecek olan SABAK Öğrenci Değerlendirici Eğitimi’ne davet etmekteyiz. Eğitime katılmak isteyen öğrencilerimizin sabak@sabak.org.tr mail adresine isim-soyisim, üniversite, bölüm, sınıf ve GSM bilgilerini iletmeleri gerekmektedir.
COVİD-19 pandemisi nedeniyle gerçekleştiremediğimiz 2020 Genel Kurul Toplantımız 14 Ekim 2021 saat 17.00'da Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Konferans Salonu'nda gerçekleştirilecektir. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde 21 Ekim 2021 tarihinde 17.00-19.00 saatleri arasında Limak Ambassadore Hotel'de (Ankara) yapılması planlanmaktadır.
Üyelerimize Duyuru: COVİD-19 pandemisi nedeniyle gerçekleştirilemeyen SABAK 2020 Genel Kurul Toplantısı çoğunluk sağlanamadığı için 14 Ekim 2021 de yapılamamış olup, çoğunluğa bakılmaksızın 21 Ekim 2021 tarihinde 17.00-19.00 saatleri arasında Limak Ambassadore Hotel'de (Ankara) yapılacaktır. Tüm üyelerimizin önemle katılımlarını bekliyoruz.
SABAK Yönetim Kurulu
Adres: Gaziosmanpaşa, Boğaz Sk. No:19, 06700 Çankaya, Ankara
Tel: +90 312 428 4848
Değerli Üyelerimiz,
“sabak2015” kullanıcı adıyla yönettiğimiz Instagram hesabımız teknik bir aksaklık nedeniyle kullanılamamaktadır. Paylaşımlarımıza ve duyurularımıza yeni hesabımız olan "sabakdernegi" kullanıcı adıyla devam edeceğimizi bilgilerinize sunarız. Bizleri aşağıdaki linke tıklayarak takip edebilirsiniz:
6 Haziran Dünya Diyetisyenler Günü kutlu olsun 🎉"
Sayın Üyelerimiz,
SABAK TANITIM VE KURUM EĞİTİMİ - 2
(5 TEMMUZ 2022)
(Çevrimiçi)
Eğitim Amacı: Bu eğitim sonunda katılımcılar, akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Hedefler: Bu eğitim ile birlikte katılımcılar;
SABAK – YÖKAK – SABDEK İşbirliği ile
“Uzaktan Eğitim Yetkinlikleri -3” Sertifika Programı
31 Mayıs - 11 Haziran 2021
Bu program, uzaktan eğitim teknolojilerini kullanarak ders verecek öğretim elemanlarına öğretim tasarımı, teknoloji kullanımı ve ölçme-değerlendirme boyutlarında, kuramsal ve uygulamalı olarak bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, her biri 45 dk. süren yaklaşık 4-7 saatlik toplam 20 saatlik canlı ders ve 4 modülden, hazırlık ve uygulama olmak üzere yaklaşık 60 saat sürebilecek bir eğitimden oluşmaktadır. Eğitim, ters-yüz edilmiş öğrenme modeline göre yürütülecek olup, katılımcıların derslere hazırlıklı gelmeleri ve sonrasında önerilen etkinliklere katılımları beklenmektedir. Etkinliklere katılanlar, çevrimiçi derslerini tamamlayanlar ve sınavda başarılı olanlar sertifika almaya hak kazanacaklardır. Kayıt yaptırmak için aşağıdaki formu doldurmanızı rica ederiz.
https://forms.gle/xsNFdrxoNJpw4b6r8
MODÜL | KONU BAŞLIKLARI |
1. e-Öğrenmenin Temelleri |
|
2. e-Öğrenme ve Teknoloji |
|
3. e-Öğrenme ve Tasarım |
|
4. e-Öğrenme ve Değerlendirme |
|
Başvuru Süresi: 10.05.2021 - 21.05.2021
Katılım Bedeli:
Öğretim Üyesi: 250 TL (Öğr. Gör dahil)
Araştırma Görevlisi: 150 TL
Hesap No:
Yapı Kredi, Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap No: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
NOT: EFT/Havale'nin gerçekleşebilmesi için "Alıcı Adı"na karakter sınırı izin verdiğince derneğin açık isminin (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) yazılması gerekmektedir.
Dersler her gün 12.00 - 13.30 saatleri arasında yapılacaktır.
Haftalık program akışı aşağıda yer almaktadır:
KONUBAŞLIĞI | TARİH - SÜRE |
Öğrenme Sürecinde Kuram ve Yaklaşımlar Prof. Dr. Soner Yıldırım |
31 Mayıs 45 + 45 = 90 dk. |
e-Öğrenme Süreci ve Bileşenleri Prof. Dr. Serçin Karataş |
1 Haziran 45 dk. |
Öğrenen Katılımı, Etkileşim ve Motivasyonu |
1 Haziran 45 dk. |
e-Öğrenme Tasarımında Kullanılan Araçlar ve Teknolojiler |
2 Haziran 45 dk. |
Öğrenme Yönetim Sistemleri |
2 Haziran 45 dk. |
Sanal Sınıf Ortamları |
3 Haziran 45 dk. |
İçerik Türleri, Geliştirme Yaklaşımları ve Araçlar – I |
3 Haziran 45 dk. |
İçerik Türleri, Geliştirme Yaklaşımları ve Araçlar – II |
4 Haziran 45 dk. |
Etkileşimli Öğrenme Materyalleri |
4 Haziran 45 dk. |
Sağlık Alanında e-Öğrenme Uygulamaları |
7 Haziran 45 dk. |
e-Öğrenme Tasarımında Kullanılan Pedagojik Yaklaşımlar |
7 Haziran 45 dk. |
Harmanlanmış Öğrenme Tasarımı Süreci ve Modeller |
8 Haziran 45 dk. |
Dijital Ortamda Telif Hakları ve Etik |
8 Haziran 45 dk. |
e-Öğrenme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme (Süreç ve Ürün Değ.) |
9 Haziran 45 dk. |
ÖYS Kapsamında Klasik Değerlendirme Yaklaşımları |
9 Haziran 45 dk. |
Etkileşimli Değerlendirme Materyalleri |
10 Haziran 45 dk. |
ÖYS Kapsamında Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlar |
10 Haziran 45 dk. |
21. Yüzyıl Becerileri ve Yeterlikler |
11 Haziran 45 dk. |
e-Öğrenme ve Kalite Güvencesi |
11 Haziran 45 dk. |
Genel Değerlendirme | 11 Haziran 45 dk. |
SABAK DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ
25 – 26 HAZİRAN 2021
25 HAZİRAN 2021, CUMA | |
14.00-14.30 |
Açılış |
14.30-16.00 |
Sağlık Bilimleri Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri |
26 HAZİRAN 2021, CUMARTESİ | |
14.00-14.30 |
Değerlendirme Süreci |
14.30-15.00 |
Ölçütler İçin Kanıtlar ve Akreditasyon Bulguları |
15.00-15.15 | ARA |
15.15-15.45 |
Değerlendirmelerde Rapor Yazımı |
15.45-16.00 |
Değerlendirmelerde Tutarlılık |
16.00-16.30 |
Değerlendiricilerin Taşıması Gereken Özellikler ve Davranışsal Boyut |
16.30-17.00 | Genel Tartışma ve Kapanış |
Eğitim bedeli 100 TL olup katılım için dernek üyeliği koşulu aranmaktadır.
Dernek üyesi iseniz;
Dernek üyesi değilseniz;
Hesap: Yapı Kredi, Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap No: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
NOT: EFT/Havale'nin gerçekleşebilmesi için "Alıcı Adı"na karakter sınırı izin verdiğince derneğin açık isminin (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) yazılması gerekmektedir.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yükseköğretim kurumlarının, 2020 yılı itibariyla geçmekte oldukları Düzenli Uzaktan/Karma Eğitim uygulamalarına ilişkin kalite güvencesi süreçlerinin değerlendirilmesine rehberlik etmek amacıyla “Uzaktan Eğitimde Kalite Güvencesi Ölçütleri ve Değerlendirme Rehberi 2020” yayımlanmıştır. İlgili rehbere buradan ulaşabilirsiniz.
21.09.2020-02.10.2020 tarihlerinde yapılacak olan Uzaktan Eğitim Yetkinlikleri-1 Sertifika Programı kapsamında 15 Eylül'de kayıtlarımız kapatılmıştır. Kayıt yaptırıp eğitim ücretini ödemeyen katılımcılar bugünden itibaren ödeme yapsalar bile kontenjan dolduğu için eğitime katılamayacaklardır.”
SABAK – YÖKAK – SABDEK İşbirliği İle
“Uzaktan Eğitim Yetkinlikleri -1” Sertifika Programı
21.09.2020-02.10.2020
Program, uzaktan eğitim teknolojilerini kullanarak ders verecek öğretim elemanlarına öğretim tasarımı, teknoloji kullanımı ve ölçme-değerlendirme boyutlarında, kuramsal ve uygulamalı olarak bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, her biri 45 dk. süren yaklaşık 4-7 saatlik toplam 20 saatlik canlı ders ve 4 modülden, hazırlık ve uygulama olmak üzere yaklaşık 60 saat sürebilecek bir eğitimden oluşmaktadır. Eğitim, ters-yüz edilmiş öğrenme modeline göre yürütülecek olup, katılımcıların derslere hazırlıklı gelmeleri ve sonrasında önerilen etkinliklere katılımları beklenmektedir. Etkinliklere katılanlar, çevrimiçi derslerini tamamlayanlar ve sınavda başarılı olanlar sertifika almaya hak kazanacaklardır.
MODÜL | Konu Başlıkları |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dersler hafta içi her gün 19.30-21.15 saatleri arasında yapılacaktır.
Haftalık program akışı aşağıda yer almaktadır:
Başvuru Süresi:
08.09.2020 - 15.09.2020
Katılım Bedeli:
*Öğretim Üyesi: 200 TL
(Öğr. Gör dahil)
Araştırma Görevlisi: 100 TL
NOT: EFT/Havale'nin gerçekleşebilmesi için "Alıcı Adı" na karakter sınırı izin verdiğince derneğin açık isminin (Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) yazılması gerekmektedir.
KAYIT FORMUNA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ
Hesap No:
Yapı Kredi, Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap NO: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
7-18 Eylül 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan programın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.
10-18 Eylül 2020 tarihlerinde yapılacak olan "Uzaktan Eğitim Yetkinlikleri-1 (E-Eğitmen Sertifika Programı) " yoğun başvuru nedeniyle yeni kayıtlara kapatılmıştır. İlginiz için teşekkür ederiz.
Pandemi nedeniyle, akreditasyona başvuran programların talebi üzerine ÖDR raporlarının teslim tarihi 31 Eylül 2020 tarihine kadar uzatılmıştır.
e-Eğitmen Sertifika Programı (7-18 Eylül 2020), SABAK – YÖKAK – SABDEK işbirliği ile oluşturularak hazırlamıştır. Program dört modülden oluşmaktadır, iki hafta sürecek programda dersler 45 er dakikadır. Toplam 60 saat üzerinden hazırlanan programın 20 saatlik bölümü canlı ders üzerinden verilecektir. Eğitim, ters-yüz edilmiş öğrenme modeline göre yürütülecek olup, katılımcıların derslere hazırlıklı gelmeleri ve sonrasında önerilen etkinliklere katılımları beklenmektedir. Etkinliklere katılanlar, çevrimiçi derslerini tamamlayanlar ve sınavda başarılı olanlar sertifika almaya hak kazanacaklardır. Eğitime katılmak için aşağıdaki linkte bulunan başvuru formunu doldurmanız gerekmektedir.
Eğitim İçeriği:
MODÜL | KONU BAŞLIKLARI |
1. e-Öğrenmenin Temelleri |
● e-Öğrenme Süreci ve Bileşenleri ● Sağlık Alanında e-Öğrenme Uygulamaları ● Öğrenen Katılımı, Etkileşim ve Motivasyonu |
2. e-Öğrenme ve Teknoloji |
● e-Öğrenme Tasarımında Kullanılan Araçlar ve Teknolojiler ● Öğrenme Yönetim Sistemleri (Moodle Kullanımı) ● Sanal Sınıf Ortamları (Zoom Kullanımı) ● İçerik Türleri, Geliştirme Yaklaşımları ve Araçlar ● Etkileşimli Öğrenme Materyalleri |
3. e-Öğrenme ve Tasarım |
● e-Öğrenme Tasarımında Kullanılan Yöntemler ● Harmanlanmış Öğrenme için Tasarım Süreci ● Harmanlanmış Öğrenme Tasarımı için Modeller ● e-Öğrenme Süreci için İpuçları |
4. e-Öğrenme ve Değerlendirme |
● e-Öğrenme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme (Süreç ve Ürün Değerlendirme Yaklaşımları) ● ÖYS kapsamında Klasik ve Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları ● Dijital Ortamda Telif Hakları ve Etik ● e-Öğrenme ve Kalite Güvencesi |
Eğitim Tarihi:7-18 Eylül 2020
Başvuru Süresi:
22 Ağustos-2 Eylül 2020
Katılım Bedeli:
*Öğretim Üyesi: 200 TL
(Öğr. Gör dahil)
Araştırma Görevlisi: 100 TL
Hesap No:
Yapı Kredi, Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap NO: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
NOT:Eft/havale’nin gerçekleşebilmesi için derneğin açık ismini eklemeniz gereklidir.
Eğitim Programı Duyurusu için tıklayınız.
16.06.2020 tarihinde gerçekleştirilen "Pandemi Sürecinde Sağlık Bilimlerinde E- Öğrenme ve E- Değerlendirme Webinarı" video kaydına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
SABAK Webinarları serisinin üçüncüsü olan “Pandemi Sürecinde Sağlık Bilimlerinde E-Öğrenme ve E-Değerlendirme” konulu webinar 16 Haziran 2020 tarihinde saat 20:00' da Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yasemin Gülbahar Güven’in katılımıyla gerçekleştirilecektir. Kayıt yaptırmak için buraya tıklayabilirsiniz.
"Sağlık Bilimlerinde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon" konulu 09.06.2020 tarihli webinarın video kaydına buradan ulaşabilirsiniz.
Sabak Webinarları - 2 kapsamında "Sağlık Bilimlerinde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon" konulu webinar yapılacaktır. Kayıt için buraya tıklayabilirsiniz.
Sağlık Bilimlerinde Uzaktan Eğitim Süreci ve Akreditasyon başlıklı webinarımızın video kaydına buradan ulaşabilirsiniz.
Sağlık Bilimlerinde Uzaktan Eğitim Süreci ve Akreditasyon başlıklı webinar için buradan kayıt yaptırabilirsiniz.
Değerli Program Sorumluları,
Bildiğiniz gibi COVİD-19 salgını nedeniyle zor bir süreçten geçmekteyiz. Sağlık öncelikli olmak üzere eğitim, ulaşım, iletişim, ekonomi vb. pek çok açıdan olumsuz etkilenme durumu ile karşı karşıyayız. İçinde bulunduğumuz durumdan sağlıklı ve hasarsız olarak iyi günlere kavuşmak en büyük dileğimiz. COVID-19 salgının maruz bıraktığı süreç nedeni ile hazırlıklarınızı tamamlayabilmeniz için akreditasyon takvimini güncelleyerek sizler ile paylaşıyoruz. Gelişmelere göre olası yeni güncellemeler de yapılabilir.
Bu süreçte, bahar dönemi için uzaktan eğitim ile yeni bir dönem başlamış, bu kapsamda pek çok üniversite alt yapı desteği ile bu döneme hemen uyum sağlayabilmişken, bazı üniversitelerin özel alt yapı çalışmalarına gerek olmuştur. Nihayetinde mümkün olabildiğince derslerin uzaktan eğitim alt yapısı ile sürdürülmek suretiyle devam ettiğine dair bilgi paylaşımları mevcuttur.
Akreditasyon sürecinde önemli olan tüm uygulamalar ile verilen eğitimin amacına ulaştığının garanti altına alınmasıdır. Derneğimize akreditasyon için başvuran programlar hazırlıklarını bu kapsamda düşünerek amaç, yeterlik, çıktılara ulaşmak üzere kurdukları ölçme-değerlendirme yöntemleriyle sürdürüyorlardı. Beklenmeyen salgın nedeniyle artık çalışmaların bir parça yön değiştirmesi gerekliliği açıktır. Uzaktan eğitim ile ilgili yapılan tüm çalışmalar değerli olmakla birlikte, değerlendirmelerde esas olarak şimdiye kadar uygulanan sistematik tüm süreçlerin dikkate alınacağını belirtmek isteriz. Programlarınızın akreditasyon başvurusu kapsamında, tüm ölçütlere ilişkin yönetimsel, kanıta dayalı, çıktı odaklı çalışmaların sistematik olarak sürdürüldüğünü varsaymaktayız. Bu süreçlere ilişkin kanıtlarınızın kayıtlı olması sizleri güçlü kılacaktır. Bununla birlikte, uzaktan eğitim gerçeğini kabul etmek ve işleyişin aksamaması için bu kapsamda da gerekli çalışmaların yapılması son derece önemlidir.
Uluslararası alanda, uzaktan eğitim süreçlerine yönelik akreditasyon alt yapısının da olduğu görülmektedir. Uzaktan eğitime ilişkin akreditasyon uygulamalarında, eğitim veren programın misyon, vizyon, ulaşılabilir eğitim amaçları, uzaktan eğitime ilişkin müfredat veya ders programı, öğrencilere kazandırılması gereken ve uzaktan eğitim ile kazandırılması mümkün olabilecek bilgi, beceri ve davranışların garanti altına alınmasını sağlayacak yönetimsel süreçlerin tanımlı olması esastır. Bununla birlikte dürüstlük ve etik davranışların ön planda olması ve uzaktan eğitim sürecindeki tüm paydaşlarda sağlanması önemsenmektedir. Uzaktan eğitim ile kazandırılması beklenen standartların varlığı kadar sürdürülebilir olması da gerekmektedir. Bu kapsamda sürdürülebilir uzaktan eğitim sistemi için stratejik planlar ön plana çıkmaktadır.
Ülkemiz için ise uzaktan eğitim süreçleri özellikle sağlık alanında uygulama yapan mezunların yetiştirildiği lisans programları için yeni bir kavramdır. Akreditasyonun da bu kapsamda standartlarını güncellemesi ileriye yönelik düşünülmesi gereken bir konudur. Bu konuda her türlü çalışmanın yapılması ve uluslararası örnekler de göz önünde bulundurularak yeni bir dönüşüme uyum sağlanması düşünülmektedir.
İçinde bulunduğumuz durumda, değerlendirmelerde örgün ve yüz yüze eğitimdeki çalışmaların öncelikli olacağı bilgisi ile uzaktan eğitime yönelik olarak belirlediğimiz önemli konuları, sizlere yardımcı olmak üzere paylaşmak istiyoruz. Umarız en kısa sürede öğrencilerimizle bir araya gelerek, kaliteli mezunlar yetiştirmeye ve onlarla gurur duymaya devam ederiz.
Sağlıklı günlerde birlikte olarak kalite çalışmalarına hız vermek dileğiyle.
Saygılarımızla
SABAK Yönetim Kurulu
Güncellenmiş Süreç:
Tarih | İşlem |
01 Ocak – 1 Şubat 2020 | Kurumların SABAK’a yazılı başvurusu |
3 Şubat - 28 Şubat 2020 | Başvurunun değerlendirilmesi, kabul edilenlere maliyetin bildirilmesi |
1 Mart – 31 Mart 2020 | Kurumların, kabul mektubunu SABAK’a yollaması |
1 Nisan -1 Eylül 2020 | Kurumların öz değerlendirme raporlarını (ÖDR) hazırlaması, basılı ve elektronik kopyasını SABAK’a yollaması |
1 Eylül-1 Ekim 2020 |
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu’nun (SAK) değerlendirme takımı kurması ve SAK’ın ÖDR ön inceleme yapması: -Format ve içerik uygunsuzluğu varsa; yetersizlikler kurum tarafından 15 gün içinde giderilir. -Standart yetersizlikleri varsa; kurum bir sonraki dönem başvurabilir. |
1 Ekim -1 Kasım 2020 | Öz değerlendirme raporlarının (ÖDR) takımlar tarafından değerlendirilmesi |
1 Kasım – 30 Aralık 2020 | Kurum ziyareti |
30 Aralık 2020 – 1 Mart 2021 | Değerlendirme raporunun SAK’a teslimi, SAK tarafından incelenmesi, kesin kararın alınması, kararın duyurulması |
YÖKAK tarafından "2019 Yılı Akreditasyon Kuruluşları Genel Değerlendirme Raporu" yayınlanmış ve YÖKAK sitesinde paylaşıma açılmıştır. Buraya tıklayarak rapora ulaşabilirsiniz.
Değerli Program Sorumluları,
Bildiğiniz gibi COVİD-19 salgını nedeniyle zor bir süreçten geçmekteyiz. Sağlık öncelikli olmak üzere eğitim, ulaşım, iletişim, ekonomi vb. pek çok açıdan olumsuz etkilenme durumu ile karşı karşıyayız. İçinde bulunduğumuz durumdan sağlıklı ve hasarsız olarak iyi günlere kavuşmak en büyük dileğimiz. COVID-19 salgının maruz bıraktığı süreç nedeni ile hazırlıklarınızı tamamlayabilmeniz için akreditasyon takvimini güncelleyerek sizler ile paylaşıyoruz. Gelişmelere göre olası yeni güncellemeler de yapılabilir.
Bu süreçte, bahar dönemi için uzaktan eğitim ile yeni bir dönem başlamış, bu kapsamda pek çok üniversite alt yapı desteği ile bu döneme hemen uyum sağlayabilmişken, bazı üniversitelerin özel alt yapı çalışmalarına gerek olmuştur. Nihayetinde mümkün olabildiğince derslerin uzaktan eğitim alt yapısı ile sürdürülmek suretiyle devam ettiğine dair bilgi paylaşımları mevcuttur.
Akreditasyon sürecinde önemli olan tüm uygulamalar ile verilen eğitimin amacına ulaştığının garanti altına alınmasıdır. Derneğimize akreditasyon için başvuran programlar hazırlıklarını bu kapsamda düşünerek amaç, yeterlik, çıktılara ulaşmak üzere kurdukları ölçme-değerlendirme yöntemleriyle sürdürüyorlardı. Beklenmeyen salgın nedeniyle artık çalışmaların bir parça yön değiştirmesi gerekliliği açıktır. Uzaktan eğitim ile ilgili yapılan tüm çalışmalar değerli olmakla birlikte, değerlendirmelerde esas olarak şimdiye kadar uygulanan sistematik tüm süreçlerin dikkate alınacağını belirtmek isteriz. Programlarınızın akreditasyon başvurusu kapsamında, tüm ölçütlere ilişkin yönetimsel, kanıta dayalı, çıktı odaklı çalışmaların sistematik olarak sürdürüldüğünü varsaymaktayız. Bu süreçlere ilişkin kanıtlarınızın kayıtlı olması sizleri güçlü kılacaktır. Bununla birlikte, uzaktan eğitim gerçeğini kabul etmek ve işleyişin aksamaması için bu kapsamda da gerekli çalışmaların yapılması son derece önemlidir.
Uluslararası alanda, uzaktan eğitim süreçlerine yönelik akreditasyon alt yapısının da olduğu görülmektedir. Uzaktan eğitime ilişkin akreditasyon uygulamalarında, eğitim veren programın misyon, vizyon, ulaşılabilir eğitim amaçları, uzaktan eğitime ilişkin müfredat veya ders programı, öğrencilere kazandırılması gereken ve uzaktan eğitim ile kazandırılması mümkün olabilecek bilgi, beceri ve davranışların garanti altına alınmasını sağlayacak yönetimsel süreçlerin tanımlı olması esastır. Bununla birlikte dürüstlük ve etik davranışların ön planda olması ve uzaktan eğitim sürecindeki tüm paydaşlarda sağlanması önemsenmektedir. Uzaktan eğitim ile kazandırılması beklenen standartların varlığı kadar sürdürülebilir olması da gerekmektedir. Bu kapsamda sürdürülebilir uzaktan eğitim sistemi için stratejik planlar ön plana çıkmaktadır.
Ülkemiz için ise uzaktan eğitim süreçleri özellikle sağlık alanında uygulama yapan mezunların yetiştirildiği lisans programları için yeni bir kavramdır. Akreditasyonun da bu kapsamda standartlarını güncellemesi ileriye yönelik düşünülmesi gereken bir konudur. Bu konuda her türlü çalışmanın yapılması ve uluslararası örnekler de göz önünde bulundurularak yeni bir dönüşüme uyum sağlanması düşünülmektedir.
İçinde bulunduğumuz durumda, değerlendirmelerde örgün ve yüz yüze eğitimdeki çalışmaların öncelikli olacağı bilgisi ile uzaktan eğitime yönelik olarak belirlediğimiz önemli konuları, sizlere yardımcı olmak üzere paylaşmak istiyoruz. Umarız en kısa sürede öğrencilerimizle bir araya gelerek, kaliteli mezunlar yetiştirmeye ve onlarla gurur duymaya devam ederiz.
Sağlıklı günlerde birlikte olarak kalite çalışmalarına hız vermek dileğiyle.
Saygılarımızla
SABAK Yönetim Kurulu
Güncellenmiş Süreç:
Tarih | İşlem |
01 Ocak – 1 Şubat 2020 | Kurumların SABAK’a yazılı başvurusu |
3 Şubat - 28 Şubat 2020 | Başvurunun değerlendirilmesi, kabul edilenlere maliyetin bildirilmesi |
1 Mart – 31 Mart 2020 | Kurumların, kabul mektubunu SABAK’a yollaması |
1 Nisan -1 Eylül 2020 | Kurumların öz değerlendirme raporlarını (ÖDR) hazırlaması, basılı ve elektronik kopyasını SABAK’a yollaması |
1 Eylül-1 Ekim 2020 |
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu’nun (SAK) değerlendirme takımı kurması ve SAK’ın ÖDR ön inceleme yapması: -Format ve içerik uygunsuzluğu varsa; yetersizlikler kurum tarafından 15 gün içinde giderilir. -Standart yetersizlikleri varsa; kurum bir sonraki dönem başvurabilir. |
1 Ekim -1 Kasım 2020 | Öz değerlendirme raporlarının (ÖDR) takımlar tarafından değerlendirilmesi |
1 Kasım – 30 Aralık 2020 | Kurum ziyareti |
30 Aralık 2020 – 1 Mart 2021 | Değerlendirme raporunun SAK’a teslimi, SAK tarafından incelenmesi, kesin kararın alınması, kararın duyurulması |
SABAK Kalite Politikası
Türkiye’de sağlık bilimleri eğitiminin kalitesinin yükseltilmesini amaç edinen Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK), çalışmalarını sürekli iyileştirme ve toplam kalite felsefesi doğrultusunda yürütmeyi ve sağlık bilimleri eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarının beklentilerini sürekli karşılamayı temel ilke edinmiştir. Sunulan hizmetlerin kalitesini en üst seviyede tutmak için SABAK aşağıdaki değerlere bağlı kalacaktır.
Hizmet Odaklılık: SABAK çalışanları ve gönüllüleri hizmet verdiği tüm kurumlarla saygılı ve sevecen bir ilişki kurar ve sürdürürler. Onların güncel gereksinim ve beklentilerine duyarlıdırlar. Hizmetlerin kalitesini en son değerlendirenin hizmeti alan kurumlar olduğunun bilincindedirler.
Sürekli Öğrenme: Sürekli öğrenme, sürekli iyileştirme için önkoşuldur. Bu nedenle SABAK, hem kendi etkinliklerinden ve performansından hem de diğer benzer kurumların deneyimlerinden sürekli öğrenir. Çalışanların ve gönüllülerin gelişimi, kendi potansiyellerinin tümünün farkına varmalarına ve kullanmalarına ortam yaratacak şekilde, desteklenir ve teşvik edilir.
Değer Yaratma: SABAK, başta hizmet verdiği kurumlar olmak üzere, paydaşlarına katma değer yaratacak hizmetler sunar. Hizmetin katma değeri, doğrudan geribildirim yolu ile izlenir. Özellikle, SABAK değerlendirme takımları sağlık bilimleri eğitiminin ve değerlendirme sürecinin sürekli iyileştirilmesi için faydalı bir geribildirim sağlamaya çalışırlar.
İşbirlikleri Geliştirme: Sunulan değerin en üst düzeye ulaştırılması ve başarının artırılması işbirliklerinin geliştirilmesine bağlıdır. Bu nedenle SABAK, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği fırsatlarını arar ve geliştirir. Sürdürülebilir bir işbirliği için, işbirliği ortakları arasında paylaşılmış hedeflerin olması, uzmanlıkların, kaynakların ve bilgilerin karşılıklı paylaşıldığı, birlikte çalışmaya ve birbirleri arasında karşılıklı güven, saygı ve açıklığa dayanan bir ilişki kurulması esastır.
Etik Davranış: SABAK çalışanları ve gönüllüleri paydaşlara karşı sorumluluk sahibi bireyler olarak, şeffaf ve hesap verebilmeye hazır yüksek düzeyde bir etik yaklaşımı benimsemişlerdir. Bu nedenle, SABAK Etik Kuralları çerçevesinde çıkar çelişkisi yaratmaktan kaçınarak profesyonelce davranış sergilerler.
Şeffaflık ve Hesap Verebilme: SABAK program değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri başta olmak üzere, tüm faaliyetleri hakkında paydaşlarını ve kamuyu bilgilendirme ve hesap verme sorumluluğunu taşır.
Değerli Üyelerimiz,
"2020 SABAK DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ" 28 Mart 2020 Cumartesi günü Ankara Plaza Hotel (Kavaklıdere, Bestekar Cd No:5, 06680 Çankaya/Ankara) de saat 10.00 - 18.00 arası gerçekleştirilecektir. Katılmak isteyenlerin aşağıdaki “Değerlendirici Aday Anketi Formu” ve “Değerlendirici Katılım Formu” ile ödeme dekontunu dernek mail adresine mail göndermelerini rica ederiz.Başvuranlar arasından bir değerlendirme yapılarak başvuranlara katılım daveti hakkında bilgi verilecektir.
Katılım ücreti: 100 Tl dir.
Mail Adresi:
Ödeme için hesap numarası aşağıda verilmiştir. Ödemeyi gerçekleştirirken açıklama kısmına “Bağış” yazınız “isminizi belirtiniz” ve lütfen dekontunuzu saklayınız.
Not: Eğitim öncesinde 2020 yılı dernek aidatınızı da yatırmanızı rica ederiz.
Hesap Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Banka: Yapı Kredi Bankası
Şube: Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap No: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
ÖNEMLİ NOT: Eğitime katılmak için üyelik zorunludur.
Eğitimine katılmak isteyen ama henüz üye olmayan ve yeni üyelik için başvuracaklar için gerekli belgeleri (Üyelik Formu, 2 adet vesikalık, Mezuniyet Belgesinin Onaylı fotokopisi, Nüfus Hüviyet cüzdan sureti) eğitime gelirken yanlarında getirmelerini, ayrıca giriş ve üyelik aidatını yukarıdaki hesap numarasına yatırmalarını rica ederiz.
Katılım Ücreti:
2020 yılı Aidat: 50 TL
Giriş Aidatı : 50 TL
Değerlendirici Eğitimi Katılım Formu
SABAK Değerlendirici Aday Anketi
YÖKAK Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Kuruluşlarının izlenmesi kapsamında, SABAK izleme sürecini yürütmek üzere görevlendirilen YÖKAK Uzman Yardımcısı Ayhan Koçer 22 Ocak 2020 Çarşamba günü SABAK'a saha ziyaretinde bulundu. Ziyaret sırasında SABAK yönetim kurulu ve SAK üyeleri ile tanışma, izleme süreci hakkında bilgilendirme, kurumsal altyapı, kurumsal bilgiler, faaliyetler ve performans değerlendirmesi yapıldı. Akreditasyon program bilgileri, değerlendirici ve bilgilendirme eğitimleri, performans ölçütleri, iyileştirme faaliyetleri, uluslararası faaliyetler gibi konular üzerinde fikir alışverişinde bulunuldu.
Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı 08/01/2020 tarihli Kurul toplantısında Derneğimizin Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi geçerlilik süresi 31/01/2020 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere beş (5) yıl süre ile uzatılmasına karar verilmiştir.
İlgili karara ulaşmak için tıklayınız.
2020-2021 Değerlendirme Dönemi program akreditasyonu başvuruları başlamıştır.
Değerli Üyelerimiz,
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Genel Kurulu 14 Kasım 2019 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Toplantı Salonu'nda saat 12:30'da, çoğunluk sağlanamadığından dolayı 29 Kasım 2019 Cuma günü 12.30’da yapılacaktır.
Siz değerli üyelerimizin katılımları için gereğini bilgilerinize arz ederim.
Saygılarımla,
Afsun Ezel Esatoğlu
Dernek Başkanı
Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
Başkan Görev ve Yetkileri
Sekreter Görev ve Yetkileri
Sayman Görev ve Yetkileri
Üye Görev ve Yetkileri
Denetleme Kurulunun Görev ve Yetkileri
Değerli Üyelerimiz,
1.Uluslararası SABAK Kongresi içerisinde, 17 Ekim 2019 tarihinde Perşembe günü, " SABAK 2019 Yılı 2. DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ" The Ankara Otel (Eti, Celal Bayar Bulvarı No:2 D:No:78, 06570 Çankaya/Ankara) ’de saat 10.00 - 18.00 arası gerçekleştirilecektir. Katılmak isteyenlerin aşağıdaki “Değerlendirici Aday Anketi Formu” ve “Değerlendirici Katılım Formu” ile ödeme dekontunu dernek mail adresine mail göndermelerini rica ederiz. Başvuranlar arasından bir değerlendirme yapılarak başvuranlara katılım daveti hakkında bilgi verilecektir.
Kurs Ücreti/Değerlendirici Eğitimi (Kongre Kaydı Olmayan): 150 TL
Kurs Ücreti/Değerlendirici Eğitimi (Kongre Kaydı Olan) : 100 TL
Son Başvuru Tarihi: 1 Ekim
Mail Adresi : sabak@sabak.org.tr
Ödeme için hesap numarası aşağıda verilmiştir. Ödemeyi gerçekleştirirken açıklama kısmına “Bağış” yazınız “isminizi belirtiniz” ve lütfen dekontunuzu saklayınız.
Hesap Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Banka: Yapı Kredi Bankası
Şube: Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap No: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
ÖNEMLİ NOT:
Eğitime katılmak için üyelik zorunludur.
Eğitimine katılmak isteyen ama henüz üye olmayan ve yeni üyelik için başvuracaklar için gerekli belgeleri (Üyelik Formu, 2 adet vesikalık, Mezuniyet Belgesinin Onaylı fotokopisi, Nüfus Hüviyet cüzdan sureti) eğitime gelirken yanlarında getirmelerini, ayrıca giriş ve üyelik aidatını yukarıdaki hesap numarasına yatırmalarını rica ederiz.
Giriş Aidatı: 50 TL
SABAK Değerlendirici Aday Anketi için tıklayınız.
Değerlendirici Eğitimi Katılım Formu için tıklayınız.
Sağlık bilimleri eğitimindeki yeni gelişmeleri ve ülkemizdeki yükseköğretimde akreditasyonla ilgili gelişmeleri paylaşmak, kalite güvencesi konusunda farkındalık yaratmak, kalite kültürünü yaymak amacıyla 1. Uluslararası Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (SABAK) Kongresi 17-19 Ekim 2019 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilmiştir.
27 Nisan 2019 tarihinde yapılacak olan "Değerlendirici Eğitimi" başvuruları bitmiştir. Yoğun başvuru ve göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz.
Değerli Üyelerimiz,
"2019 SABAK DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ" 27 Nisan 2019 tarihinde Cumartesi günü Niza Park Otel (Güvenevler Mahallesi, Farabi Sk. No:36, 06680 Çankaya/Ankara) ’de saat 10.00 - 18.00 arası gerçekleştirilecektir. Katılmak isteyenlerin aşağıdaki “Değerlendirici Aday Anketi Formu” ve “Değerlendirici Katılım Formu” ile ödeme dekontunu dernek mail adresine mail göndermelerini rica ederiz.Başvuranlar arasından bir değerlendirme yapılarak başvuranlara katılım daveti hakkında bilgi verilecektir.
Katılım ücreti: 50 Tl dir. Mail Adresi:
Ödeme için hesap numarası aşağıda verilmiştir. Ödemeyi gerçekleştirirken açıklama kısmına “Bağış” yazınız “isminizi belirtiniz” ve lütfen dekontunuzu saklayınız.
Not: Eğitim öncesinde 2019 yılı dernek aidatınızı da yatırmanızı rica ederiz.
Hesap Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Banka: Yapı Kredi Bankası
Şube: Hacettepe Şubesi
Şube Kodu: 00483
Hesap No: 44810915
IBAN: TR96 0006 7010 0000 0044 8109 15
Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
ÖNEMLİ NOT: Eğitime katılmak için üyelik zorunludur.
Eğitimine katılmak isteyen ama henüz üye olmayan ve yeni üyelik için başvuracaklar için gerekli belgeleri (Üyelik Formu, 2 adet vesikalık, Mezuniyet Belgesinin Onaylı fotokopisi, Nüfus Hüviyet cüzdan sureti) eğitime gelirken yanlarında getirmelerini, ayrıca giriş ve üyelik aidatını yukarıdaki hesap numarasına yatırmalarını rica ederiz.
Katılım Ücreti:
2019 yılı Aidat: 50 TL
Giriş Aidatı : 50 TL
Değerlendirici Aday Anketi Formu
2019-2020 yılı dönemi değerlendirme başvuru süresi bitmiştir.
• Güçlü Yanlar:
Ölçütlere ilişkin çalışmalar, süreçler, izlemler örnek uygulama olarak kabul edilir ve tüm programlara iyi uygulama örneği olarak gösterilebilir.
• Yetersizlikler ve Gözlemler:
– Eksiklik: Bir ölçütün sağlanmadığının bildirimidir. Dolayısıyla, program ölçütle uyum içinde değildir. Bu ölçütün sağlanması için kurum tarafından acil önlemler alınması gereklidir.
– Zayıflık: Bir ölçütün kısmen sağlandığını, ancak bu durumun zorlukla elde edildiğini ve bir sonraki genel değerlendirmeye kadar programın niteliğinde bir bozulma olmayacağı garantisi bulunmadığını gösterir. Dolayısıyla, ölçütün daha kuvvetli bir şekilde sağlanması için kurum tarafından düzeltici önlemler alınması gereklidir.
– Kaygı: Bir ölçütün halen sağlandığını, ancak bu durumun yakın bir gelecekte değişme olasılığının bulunduğu ve bu ölçütün ileride sağlanmayabileceği durumudur. Dolayısıyla, ölçütün sağlanmasının devamını garanti etmek için kurum tarafından olumlu bir girişim yapılmasında yarar vardır.
– Görüş: Değerlendirmede kullanılan ölçütler ile doğrudan ilgili olan veya olmayabilen bir izlenim, yorum veya öneridir ve kurumun programlarını daha da geliştirmek için gösterdiği sürekli çabalara yardımcı olmak üzere belirtilir.
Değerlendirme Bulgusu | Akreditasyon Kararı |
Eksiklik yok, zayıflık yok | Akreditasyon (5 yıl sonraki genel değerlendirmeye kadar kesin akreditasyon) |
Eksiklik yok, zayıflık var | Akreditasyon (2 yıl sonraki ara rapor ya da ara ziyarete kadar koşullu akreditasyon) |
Eksiklik var : | |
- İlk değerlendirmede | Akreditasyon Vermeme |
- Ara/Genel değerlendirmede | Kanıt Göster (1 yıl sonra değerlendirme, ziyaretle veya raporla tekrarlanacak) |
Ara Değerlendirmede zayıflık var | Kanıt Göster(1 yıl sonra ziyaret yenilenecek) |
“Kanıt Göster” sonrası eksiklik ya da zayıflık var | Akreditasyon Vermeme |
Ek bilgi:
2019-2020 Değerlendirme Dönemi program akreditasyonu başvuruları başlamıştır.
3. SABAK DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ 24. Kasım 2018 tarihinde Niza Park Otel (Güvenevler Mahallesi, Farabi Sk. No:36, 06680 Çankaya/Ankara) ’de saat 10.30-18.00 arası yapılacaktır.
Katılmak isteyenlerin aşağıdaki katılım formu ile ekteki değerlendirici formunu (2 form) doldurarak dernek mail adresine mail atılmasını rica ederiz.
Afsun Ezel Esatoğlu
Dernek Başkanı
1.Katılım formu için tıklayınız.
2.Değerlendirici formu için tıklayınız.
Dernek mail adresi: sabak@sabak.org.tr
7 Ekim 2018 tarihinde SABAK DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde gerçekleştirilmiştir. Katılan hocalarımıza çok teşekkür ederiz.
Sayın Hocalarımız, Sizleri 31 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-16.00 aralığında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Değerlendirici Eğitimi'ne ...
SABAK KURUM EĞİTİMSayın Hocalarımız, Sizleri 10 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-14.00 arasında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Kurum Eğitimi'ne davet ...
SABAK 2024 yılı Olağan Genel Kurulu 12 Ocak 2024SABAK Akreditasyon Derneği'nin 2024 yılı Olağan Genel Kurulu 12 Ocak 2024 tarihinde Ankara'da yapılmış ve Prof. Dr. Arzu Yükselen Başkanlığında Yeni Yönetim Kurulu ...
BAŞVURU 2024Yeni dönem akreditasyon başvuruları 1-28 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır". "Başvuru koşullarını içeren "Niyet Mektubu" ve "Akreditasyon ...
Sayın Hocalarımız, Sizleri 31 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-16.00 aralığında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Değerlendirici Eğitimi'ne davet etmekteyiz. Eğitime yönelik detaylı bilgiye ekten ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
Değerlendirici Eğitim Katılım Formu
Sayın Hocalarımız,
Sizleri 10 Mayıs 2024 Cuma günü saat 09.00-14.00 arasında ÇEVRİMİÇİ olarak gerçekleştirilecek olan SABAK Kurum Eğitimi'ne davet etmekteyiz.
Eğitime yönelik detaylı bilgiye aşağıdaki PDF dosyasından ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
SABAK Akreditasyon Derneği'nin 2024 yılı Olağan Genel Kurulu 12 Ocak 2024 tarihinde Ankara'da yapılmış ve
Prof. Dr. Arzu Yükselen Başkanlığında Yeni Yönetim Kurulu görevine başlamıştır.
Yeni dönem akreditasyon başvuruları 1-28 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır".
"Başvuru koşullarını içeren "Niyet Mektubu" ve "Akreditasyon Sürecine İlişkin Takvim" web sayfasında yer almaktadır. "
"17 Temmuz 2023 tarihinde SABAK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Afsun Ezel Esatoğlu ve Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı ile diğer akreditasyon kuruluş ...
Kurumlara Akreditasyon Sertifikalarını Teslim Ettik2021 yılında akreditasyon başvurusunda bulunan ve yapılan değerlendirmeler sonucunda akreditasyon almaya hak kazanan kurumlara akreditasyon sertifikalarını teslim ...
YÖKAK Ziyareti - 8 Nisan 2022Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Başkanı Prof. Dr. Muhsin Kar'ı ziyaret ...
YÖKAK Ziyareti - 19 Ocak 2022SABAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı ve SAK Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Mevlüde Kızıl, YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Elmas nezdinde YÖKAK ...
"17 Temmuz 2023 tarihinde SABAK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Afsun Ezel Esatoğlu ve Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı ile diğer akreditasyon kuruluş üyeleri, yeni atanan YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak'a hayırlı olsun ziyareti gerçekleştirildi."
2021 yılında akreditasyon başvurusunda bulunan ve yapılan değerlendirmeler sonucunda akreditasyon almaya hak kazanan kurumlara akreditasyon sertifikalarını teslim ettik.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Başkanı Prof. Dr. Muhsin Kar'ı ziyaret ettik.
SABAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı ve SAK Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Mevlüde Kızıl, YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Elmas nezdinde YÖKAK üyelerine ve çalışanlarına yaptıkları çalışmalar için teşekkürlerini sundular.
31 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirilen Değerlendirici Eğitimi'nin devamı olan Pekiştirme Eğitimi'ni 3 Eylül 2024 tarihinde 9 farklı sağlık bilimleri eğitim ...
SABAK Değerlendirici Eğitimi, 31 Mayıs 2024SABAK Değerlendirici Eğitimi'miz, 31 Mayıs 2024 tarihinde, 10 farklı sağlık bilimleri eğitim programından toplam 46 katılımcı ile gerçekleştirildi. Değerlendirici adayı ...
SABAK Öğrenci Değerlendirici Eğitimi, 23 Mayıs 202423 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirdiğimiz SABAK Öğrenci Değerlendirici Eğitimi, 85 öğrencinin katılımıyla tamamlandı. Değerlendirici adayı öğrencilerimize yoğun ...
SABAK Mentor Eğitimi, 16 Mayıs 20242024 akreditasyon değerlendirme sürecine alınan üniversitelerimizin bölümlerine mentorluk yapacak değerli hocalarımız için 16 Mayıs 2024 tarihinde SABAK Mentor ...
31 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirilen Değerlendirici Eğitimi'nin devamı olan Pekiştirme Eğitimi'ni 3 Eylül 2024 tarihinde 9 farklı sağlık bilimleri eğitim programından toplam 22 katılımcı ile gerçekleştirdik. Katılan hocalarımıza ilgilerinden dolayı teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
SABAK Değerlendirici Eğitimi'miz, 31 Mayıs 2024 tarihinde, 10 farklı sağlık bilimleri eğitim programından toplam 46 katılımcı ile gerçekleştirildi. Değerlendirici adayı hocalarımıza ilgilerinden dolayı teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
23 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirdiğimiz SABAK Öğrenci Değerlendirici Eğitimi, 85 öğrencinin katılımıyla tamamlandı. Değerlendirici adayı öğrencilerimize yoğun ilgileri ve enerjileri için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
2024 akreditasyon değerlendirme sürecine alınan üniversitelerimizin bölümlerine mentorluk yapacak değerli hocalarımız için
16 Mayıs 2024 tarihinde SABAK Mentor Eğitimimizi gerçekleştirdik.
Saygılarımızla,
SABAK Yönetim Kurulu
HIZLI BAĞLANTILAR
İlgili diğer kurumlar için linklere buradan ulaşabilirsiniz.
ADRES
Emek Mahallesi Bişkek Caddesi
125-127 MTC Plaza Kat:3 No:16
Çankaya/Ankara
E-POSTA
sabak@sabak.org.tr
İLETİŞİM
+90 (530) 914 99 16